Med utgangspunkt i vårt sterke verdigrunnlag og tradisjonen for innovasjon, kvalitet og slitestyrke kan vi nå presentere vår visjon om å bli verdens mest bærekraftige produsent av livsstilsprodukter, bager og annen reisebagasje.
Vår nye globale strategi, som vi har kalt «Vår ansvarsfulle reise», bekrefter selskapets mål frem til 2030 – alt fra hvordan produktene produseres til hvor lenge de varer, hvordan vi gjør vårt for å redusere selskapets miljøpåvirkning på planeten, og hvordan vi sørger for at våre medarbeidere, partnere og lokalsamfunn engasjerer seg i og får nyte godt av denne utviklingen.
Vi gjør kundenes reiser lettere ved å skape de beste produktene og bruke de mest bærekraftige og innovative materialene og produksjonsmetodene.
Vi arbeider hardt for å minimere vårt bidrag til klimaendringene, og har satt oss mål for CO2-reduksjon som betyr at vi kommer til å være karbonnøytrale innen 2025. Vi ser i tillegg utover våre egne operasjoner for å danne oss et bilde av hvordan vi kan redusere utslippene også i forsyningskjeden.
Vi bryr oss om menneskene og lokalsamfunnene der vi har vårt virke, og oppmuntrer til god praksis og positive ringvirkninger utover vår direkte virksomhet, for å sikre at de har tilgang til et anstendig levebrød.
Medarbeiderne er vår viktigste ressurs, og vi vet at deres glød og engasjement er avgjørende for at vi skal nå bærekraftsmålene vi har satt oss. Vi støtter dem i arbeidet ved å tilby et trygt arbeidsmiljø og sikre dem de beste mulighetene, den beste kulturen og den beste støtten.
Vi rapporterer årlig om fremdriften innen miljø, samfunn og ledelse, i tråd med vårt ansvar som børsnotert selskap.
Finn ut hvilke resultater vi oppnådde i 2023.
- RAPPORT OM MILJØ, SAMFUNN OG LEDELSE 2023
- RAPPORT OM MILJØ, SAMFUNN OG LEDELSE 2022
- RAPPORT OM MILJØ, SAMFUNN OG LEDELSE 2021
- RAPPORT OM MILJØ, SAMFUNN OG LEDELSE 2020
- RAPPORT OM MILJØ, SAMFUNN OG LEDELSE 2019
- RAPPORT OM MILJØ, SAMFUNN OG LEDELSE 2018
- RAPPORT OM MILJØ, SAMFUNN OG LEDELSE 2017
- RAPPORT OM MILJØ, SAMFUNN OG LEDELSE 2016